Helaas is er niemand beschikbaar op dit moment

Antwoorden en Inzichten

Vanuit Nederland 0909 - 0890 (1.00 p/m)
Vanuit België 0904 - 23009 (1.75 p/m)
Bellen via credits, klik hier

Leren loslaten

Loslaten is vaak één van de moeilijkste dingen om te doen. Helemaal wanneer u er emotioneel bij betrokken bent. Het vasthouden van dingen die u negatief beïnvloeden zorgt voor stress en kost veel energie. Loslaten betekent dat u het niet langer vasthoudt. Het wordt steeds zwaarder en wordt uiteindelijk bijna ondragelijk. Het loslaten en bevrijd zijn van deze ballast zorgt ervoor dat u lichter leeft en weer opveert. We kunnen niet eerder vrij zijn dan wanneer we de dingen die ons vasthouden loslaten.

Leer los te laten

Een negatieve situatie, ervaring of persoon vasthouden veroorzaakt stress en zorgt ervoor dat uw energie daalt. Wanneer u de negativiteit toestaat, ontzegt u uzelf positieve gedachten. Door los te laten stelt u zichzelf open voor positieve gedachtes, accepteert u de situatie zoals het is en voelt u zichzelf gelukkiger. Angst zorgt er vaak voor dat mensen niet los durven te laten. We zijn bang voor de reacties van anderen, de gevolgen van het loslaten en dat we het niet meer kunnen controleren. Om u echt vrij en gelukkig te voelen is het belangrijk dat u leert los te laten.

Laat de woede los
Het heeft weinig zin om steeds weer momenten dat u werd gekwetst op te rakelen. Hierdoor blijft u wrok houden en blijft u zich juist ellendig voelen. Dit is zonde van de tijd, kijk niet meer achterom maar naar de toekomst en leef in het hier en nu. Merkt u dat u toch weer begint te piekeren? Gun uzelf dan elke dag een kwartier de tijd om te piekeren, schrijf het op en laat het vervolgens los.

Denk positief
Positief denken is al het halve werk. Door positief in het leven te staan zult u merken dat er ook leukere en fijne dingen op uw pad komen. Focus op wat u blij maakt, deze positieve mindset zal ervoor zorgen dat de stress vermindert.

Neem met minder genoegen
Het hoeft niet altijd beter, mooier en groter. Streven naar het beste en hoogst haalbare zorgt voor stress. Laat het los en accepteer wat u niet kunt bereiken. Wees tevreden met wat u heeft en nu heeft bereikt. Accepteer uzelf, uw omgeving, situatie en werk. Dingen accepteren zoals ze zijn is een onderdeel van het leren loslaten.

Dankbaarheid
Vaak kijken mensen om zich heen en zien vooral wat ze niet hebben. Kijk naar wat u wél heeft. Dankbaarheid helpt u om de focussen op wat u wel heeft en wat de werkelijkheid is. Wees dankbaar voor dit moment, in plaats van de verlangen naar dingen die u niet heeft.

Heeft u moeite met loslaten en ervaart u daardoor negativiteit en stress? Onze consulenten en paragnosten kunnen u helpen met het leren loslaten. U kunt uw vraag zowel telefonisch als per email aan onze consultants stellen. Ook kunt u een consult plannen.


Top